3 Kasım 2010 Çarşamba

Tüyap Kitap Fuarı'ndan Aldıklarım

 Kitap fuarı, geçen haftasonu başladı, biliyorsunuz. Pazar günü de sona erecek.
 Fuara iki defa daha gidecek olmama rağmen-söyleşiler, alamadığım kitaplardan ötürü- ilk gittiğimde aldığım kitapları paylaşayım dedim.
 Fuar, görünüş açısından her senekinden ne eksik ne fazla. Birkaç yenilik yine de var. Yalnız, ilk kez fuarın bir onur konuğu var: İspanya. İlk kez ikinci el kitapçılar fuarda yer alıyor ve bu sene yayınevlerinin standları biraz daha gösterişli sayılabilirdi.
 Geçen senekine göre, biraz daha az insan var gibi geldi bana.
 Fuara gittiğim gün, başbakan da bir açılışa katılacakmış; bu sebeple üç saatte fuara gittim ve yayınevleri yine doyurucu indirimler yapmamışlardı. Ama ben bir sene beklediğim için, istediğim kitapların bir kısmını aldım.

 Bu sene fuarın gözdesi, harika, üstünde kitaplar alıntılar olan karton poşeti, alışverişlerinizde kâğıt görünümlü hediye eden ve standda duran Semih Gümüş'le Notos Kitap. Yanda tavsiye ettiğim kitap da bu yayınevinde basıldı. Gerçekten çok hoş kitaplar var. Buradan ne alabileceğinize gelince, ilk iki gün, yayınevinde en çok "Katedral" adlı kitap satıldı. Haberiniz olsun. (Ben de alacağım bunu)
   Bu haftasonu da Semih Gümüş'le sohbet etmeye gideceğim Notos Kitap'a.

 Yapı Kredi Yayınları'nda, düzeltmeni olduğum, çok hoş ve klasik öyküler içeren Birsen Ferahlı'nın "O Yaz" adlı kitabını da tavsiye ederim. Keyifle okunabilir.
   Can Yayınları'nda, en az kırk kitapta aklım kalmıştır. Gerçekten mükemmel kitaplar var. Ama ben Haldun Taner Öykü Ödülü'nü alan "Bir de Baktım Yoksun"u aldım yalnız. Çünkü Türk yazarlara biraz da destek olmamız gerektiğini düşünüyorum. Kitabın yazarı Yekta Kopan'ın röportajlarında, biraz da babasından bahsettiğini okuduğum bu kitabı çok merak ediyorum.

 En güzel kitapları basan, kapandığına çok üzüldüğüm Adam Yayınları (Keşke kapanmasaydı), kimi kitaplarını %70 indirimle satıyor. Es geçmeyin. Sadece Tüyap Kitap Fuarı'nda bulabildiğimiz, Türk Dil Kurumu ve Türk Tarih Kurumu kitaplarına da bir göz atın.
  Fuara yeniden gitmeden, bu haftasonu ne gibi etkinlikler olacağını size bildireceğim. Bu yazı, kısa kısa bilgi verdiğim, daha çok fotoğrafları paylaştığım bir yazı olsun istiyorum.

 Unutmadan, Grange hayranları yazarın Türkiye'ye geldiğini ve yine haftasonu imza günü olduğunu umarım biliyorlardır!

                                                               *       *       *


   O gece, sabaha kadar kitap eklerini okudum. Gözlerim şiş halde gittim fuara; ama işte ben zaten bunu seviyorum ya! Notlar aldım, etkinlikleri işaretledim. Kitap eklerinin fuar sebebiyle yüz sayfaya kadar çıkmalarından deli gibi keyif aldım.



 Yanımda da, babamın getirdiği hakiki salep eşliğinde:



Ve aldığım kitaplar. Önce yeni Türk edebiyatı kitapları:

Sema Kaygusuz, Hakan Günday, Şebnem İşigüzel ve Yekta Kopan. Bukowski seviyorsanız, yeraltı edebiyatı örnekleri okumayı sevenlerdenseniz, Türk edebiyatındaki yansımalarını görmek için Hakan Günday'ı okumalısınız. Dot Tiyatro'da da şu an oyunlaştırılan "Malafa" adlı eseri sergileniyor, bunun da haberini vermiş olayım.



Dünya edebiyatının en güzel örneklerinden:

Yeni Romancı Nathalie Sarraute (Kaç zamandır listemdeydi), Truman Capote, Baudelaire'in çağ açmış, edebiyatımızı kökten etkilemiş kitabı-hem de Tahsin Yücel çevirisiyle- "Paris Sıkıntısı", büyük şair e.e.cummings'ten seçme şiirler. Nathalie Sarraute'nin kitabı "Yeni Roman" akımı hakkındaki görüşlerini içerir. kitabın ismi ise bence harikadır.


Semih Gümüş'ün çıkardığı şahane edebiyat dergisi Notos Öykü'nün bende olmayan sayısı, Nobel'e aday olmuş, imlayla dansına hayran olduğum Leylâ Erbil, size daha önce okumayı istediğimi söylediğim, kitabın gelecekte nerede olacağına dair Umberto Eco ve Jean Claude Carriere söyleşilerini içeren "Kitaptan Kurtulabileceğinizi Sanmayın" (Bu senenin en güzel kitaplarından biri), Gündüz Vassaf'ın modern toplumlarda gündelik hayattan bahsettiğinden direkt çektiği kitabı "Cennetin Dibi", Türk Dili Dergisi'nin "Türk Şiiri" sayısı (Bu hacimdeki bir dergi, 4.5 lira, inanılır gibi değil), İlhan Berk'in en güzel kitabı "Galile Denizi".


Kötü edebiyatı da okurum; ama para vermem. Kütüphanemi utandırmadığımı tahmin ediyorum.
Bakalım, ikinci gidişimde hangi kitapları alacağım?

1 Yeni fikir:

Unknown dedi ki...

Köşene yıllanmış yazılarını girelim, sen buraya taze yazı gir! Ne diyeyim sana. Hz. İsyan, olsa olsa ben olurum zahir!... Kaynağı gösterYazdır?1 Bu Yorumdan |Alıntı Yap|

Yorum Gönder