14 Ağustos 2012 Salı

Fars Okumaları




Beni bir yerlere sürükleyen okumaları, filmleri seviyorum.
Sanat böyleyse güzel. Yoksa eğer sadece bize pompalanan yazarları okuyacaksak edebiyata yazık olur.

Önce "Persepolis"i izledim, sonra beni büyüleyen film (Ne söylesem az!) "Azrail'i Beklerken"i. İran kültürüne zaten oldum olası ilgiliyimdir. Dünyanın en büyük imparatorluklarını kurmuş kadim milletlerinden birini ve edebiyatımızı baştan sona etkilemiş edebiyatını gözardı edemeyiz. Bu ilgim, geleneğe modern günden bakan ve beni büyüleyen filmlerden sonra bir süre Fars okuması yapmaya itti.
Şimdi filme konu olan Marjane Satrapi'ye ait çizgi romanların gelmesini beklerken şunları yapacağım:
- Nasser Ali hakkında bilgi edinecek, müziğini dinleyeceğim.

- Amin Maaoluf'un Semerkant'ını bir kez daha okuyorum.
- Arkasından, kitapta da bahsedilen Nizamülmülk'ün (Ne büyük adamdı o!) Siyasetname'sini okuyacağım.
- Haşhaşinlerle ilgili araştırmalar (Hakkında çok kitap okudum, ama o zamandan beri çok da yeni kitap çıktı) ve Melikşah'la ilgili hızlı bir okuma yapacağım.
- Maaoluf'un okumadığım bir kitabı da listeye girebilir.
- Asghar Farhadi'ye kancamı takıyorum.
- Binbir Gece Masalları'na kaldığım yerden devam

- Ve bitiş tabii ki büyük eser Şehname'yle.

Büyüleneceğim kesin. Zaten bir haftadır bulutların misafiriyim.



0 Yeni fikir:

Yorum Gönder